Cilj je predmeta studentice* osposobiti za pisano izražavanje po kriterijima znanstvenog stila, odnosno za ispravno uobličavanje akademskih tekstova.
To se ostvaruje preko tri tematska dijela kolegija, a to su:
a) o znanstvenom stilu općenito (Akademsko pisanje 1)
b) formalni aspekti oblikovanja znanstvenih i akademskih radova (Akademsko pisanje 1) te
c) sadržajno uobličavanje akademskih tekstova (Akademsko pisanje 2).
Akademsko pisanje 1
U prvome se dijelu kolegij bavi značajkama znanstvenih radova kao tekstne forme te njihovim vrstama. Zatim se studentice upoznaju s različitim izvorima znanstvenih informacija, načinima njihovog pronalaženja te upotrebljavanja putem sažimanja, parafraziranja i citiranja. Mnogo se prostora posvećuje pravilima ispravnog navođenja izvora u tekstu kao temeljnom mehanizmu uklanjanja plagiranja.
Akademsko pisanje 2
Posebno se obrađuje i plagiranje kako bi se osvijestili svi oblici tog nepoštenog akademskog ponašanja te time i preveniralo njihovo pojavljivanje. U posljednjem se dijelu kolegij bavi sadržajnim aspektom znanstvenih radova. Prvo se obrađuju temeljni elementi znanstvenog rada, a zatim se detaljno analizira organizacija znanstvenog teksta: struktura, naslovi i podnaslovi, uvod i zaključak, sažetak i ključne riječi, odlomci, argumenti i rasprava.
Kolegiji su specifični po tome što se sastoje isključivo od vježbi za koje se moraju pripremati domaće zadaće. Kroz vježbe i zadaće provodi se analiza objavljenih politoloških znanstvenih radova koje studentice raščlanjuju na razini strukture te drugih konvencija akademskog pisma. Pritom se studentice potiče i upućuje da precizno argumentiraju svoj stav o tvrdnjama iznesenima u tekstu koji prikazuju. Ne vrednuje se sadržaj stava, nego jezično-stilska i terminološka preciznost te zaokruženost argumenta. Kolegij se apsolvira pripremama domaćih zadaća.
Predavanje o radu knjižnice i pretraživanju baza podataka izvodi knjižničarka Fakulteta.
_______________________________________
* Koristi se kao generički pojam za oba spola.