Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Mediji, demokracija i participacija

Mediji, demokracija i participacija


OSNOVNI PODACI

Šifra:

200297

ECTS:

7.0

Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Dina Vozab

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Dina Vozab - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Cilj je kolegija upoznati studente/ice s teorijskim modelima odnosa medija i demokracije i s utjecajem medija, posebno digitalnih medija i novih tehnologija na informiranje građana, političku participaciju, društvene pokrete i političku ideologiju, kao i međuodnos medija i medijskih tehnologija s različitim aspektima građanstva i civilnog društva. Naglasak će se staviti na suvremene teorijske modele i pristupe istraživanju odnosa medija, informiranja, tehnologija i političke participacije i drugih građanskih praksi. Takvi pristupi češće pristupaju analizi iz perspektive građana, fokusiraju se na izvaninstitucionalnu i neformalnu politiku i političke aktere, prilaze iz raznolikih paradigmatskih i metodoloških perspektiva, propitujući medijske i političke prakse građana u novom medijskom okolišu. U skladu s time, kolegij će ponuditi analizu odnosa medija, tehnologija i demokracije kroz tehnološku i kritičku paradigmu, fokusirajući se i na probleme nejednakosti u procesima političke komunikacije i društvene pokrete.
Osnovno pitanje kolegija je kako mediji, tehnologije i komunikacija mogu potaknuti građane da budu aktivniji i svjesniji građani. Kolegij osim teorijske ima i snažnu praktičnu komponentu. Studentima se omogućuje da u sklopu seminarske nastave odaberu model društveno korisnog učenja. Društveno korisno učenje (DKU) je "metoda podučavanja i učenja kroz iskustvo kojim studenti/ce stječu i primjenjuju akademska znanja i vještine te razvijaju građansku odgovornost baveći se potrebama zajednice i društvenim izazovima" (Kekez i dr., 2019). Društveno korisno učenje podrazumijeva da se teorijsko znanje stečeno u nastavi primjenjuje kroz projekte u praksi. Kroz taj oblik iskustvenog učenja studenti bi trebali bolje usvojiti teorijska znanja uvidjevši njihovu društvenu primjenu, a i steći dodatne profesionalne vještine, kao i međuljudske vještine, građansku odgovornost, samopouzdanje... Nastava po modelu DKU na ovom kolegiju se izvodi u suradnji s udrugom Gong koja radi na programima građanskog obrazovanja i medijske pismenosti.

LITERATURA:

  1. Eva Anduiza, Michael James Jensen, Laia Jorba; Digital Media and Political Engagement Worldwide; Cambridge University Press (2012), str. 1-38 i 240-252
  2. Nico Carpentier; Media and Participation; Intellect Books (2011), str. stranice 9-135
  3. Zeynep Tufekci; Twitter and Tear Gas; (2018), str. stranice 3-185
  4. Dina Vozab; (Ne)informirani građani; (2019), str. stranice 13-183


NASTAVA

3. SEMESTAR

Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 3. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Novinarstvo


TERMINI KONZULTACIJA

izv. prof. dr. sc. Dina Vozab:

Po dogovoru putem e-maila


10.01.2022

Obavijest- nastava 11.1. i online ispit 18.1.

Poštovane kolegice i kolege, javljam vam se s dvije obavijesti.

Prvo, budući da mi se dosta kolega javilo da sutra neće moći doći fizički na nastavu ili zbog pozitivnog testa na Covid ili zbog prehlade i slično, sutra 11.1. se nastava održava u potpunosti online. Na MS Teamsu ću postaviti sastanak za sutra, počinjemo u 12:00. Respondenti mi mogu poslati svoje osvrte mailom.

Drugo, sljedeći tjedan, 18.1. održava se drugi online test. Održavat će se na sličan način kao i prvi online test.

Dobit ćete dva pitanja preko obrasca na MS Teamsu. Cilj je provjeriti razumijevanje osnovnih pojmova iz gradiva, a tijekom pisanja odgovora moći ćete slobodno koristiti literaturu, vaše bilješke i materijale s nastave. Pišite vlastitim riječima, jedino je zabranjeno prepisivanje i plagiranje. Ako citirate literaturu, navedite izvor citata.

Ovo je literatura vezana uz drugi dio gradiva:

1. Carpentier (2011) str. 65-70; str. 94-131

2. Anduiza, E., Jensen, M.J., Jorba, L. (2012) Digital Media and Political Engagement Worldwide: A Comparative Study, Cambridge University Press(odabrana poglavlja-uvod, prvo poglavlje i zaključak; stranice 1-38 i 240-252)

3. Tufekci, Z. (2017). Twitter and tear gas: The power and fragility of networked protest. Yale University Press.(stranice 3-131)

4. Vozab, D. (2019) str. 114-116

Pitanja će biti postavljena u vrijeme početka predavanja (12:00), a odgovore ćete imati vremena predati do 13:30. Broj riječi nije važan, boduje se razumijevanje pojmova i dobro i jasno argumentirani odgovori. Izvrsni odgovori mogu biti nagrađeni dodatnim bodovima. Lijep pozdrav! Dina

Popis obavijesti