Cilj je kolegija upoznati studente/ice s teorijskim modelima odnosa medija i demokracije i s utjecajem medija, posebno digitalnih medija i novih tehnologija na informiranje građana, političku participaciju, društvene pokrete i političku ideologiju, kao i međuodnos medija i medijskih tehnologija s različitim aspektima građanstva i civilnog društva. Naglasak će se staviti na suvremene teorijske modele i pristupe istraživanju odnosa medija, informiranja, tehnologija i političke participacije i drugih građanskih praksi. Takvi pristupi češće pristupaju analizi iz perspektive građana, fokusiraju se na izvaninstitucionalnu i neformalnu politiku i političke aktere, prilaze iz raznolikih paradigmatskih i metodoloških perspektiva, propitujući medijske i političke prakse građana u novom medijskom okolišu. U skladu s time, kolegij će ponuditi analizu odnosa medija, tehnologija i demokracije kroz tehnološku i kritičku paradigmu, fokusirajući se i na probleme nejednakosti u procesima političke komunikacije i društvene pokrete.
Osnovno pitanje kolegija je kako mediji, tehnologije i komunikacija mogu potaknuti građane da budu aktivniji i svjesniji građani. Kolegij osim teorijske ima i snažnu praktičnu komponentu. Studentima se omogućuje da u sklopu seminarske nastave odaberu model društveno korisnog učenja. Društveno korisno učenje (DKU) je "metoda podučavanja i učenja kroz iskustvo kojim studenti/ce stječu i primjenjuju akademska znanja i vještine te razvijaju građansku odgovornost baveći se potrebama zajednice i društvenim izazovima" (Kekez i dr., 2019). Društveno korisno učenje podrazumijeva da se teorijsko znanje stečeno u nastavi primjenjuje kroz projekte u praksi. Kroz taj oblik iskustvenog učenja studenti bi trebali bolje usvojiti teorijska znanja uvidjevši njihovu društvenu primjenu, a i steći dodatne profesionalne vještine, kao i međuljudske vještine, građansku odgovornost, samopouzdanje... Nastava po modelu DKU na ovom kolegiju se izvodi u suradnji s udrugom Gong koja radi na programima građanskog obrazovanja i medijske pismenosti.