Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Vizualna kultura

Vizualna kultura


OSNOVNI PODACI

Šifra:

103575

ECTS:

5.0

Nositelji:

doc. dr. sc. Petra Kovačević

Izvođači:

doc. dr. sc. Petra Kovačević - Seminar
Dejan Oblak , mag. nov. - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Cilj nastave na predmetu Vizualna kultura je studente upoznati s načinima na koje koristimo i razumijemo slike, kako stvaramo značenje. Vizualna kultura je multidisciplinarno područje istraživanja koje uključuje povijest umjetnosti, sociologiju, komunikologiju, antropologiju, filozofiju, a sam termin se odnosi na likovnu umjetnost, grafički dizajn, fotografiju, plakat, film, televiziju, reklame, vizualne sadržaje na webu, video igre, ulične vizualne komunikacije, itd. Cilj predmeta je studentima pojasniti te im pomoći razumjeti koju ulogu vizualno ima u našoj kulturi te zašto gotovo da ne postoji područje ljudskog djelovanja za koje nije važna brzina i kakvoća vizualnog opažanja, sposobnost prepoznavanja vizualnih poruka i simbola, estetska osjetljivost, sposobnost predočavanja kroz skice ili nacrte, stvaralačko mišljenje. Počevši od primjene metode promatranja u sociokulturnim istraživanjima, kolegij obrađuje i pojašnjava pozitivističko razumijevanje vidljivoga, ulogu oka i slike sa stajališta sociologije odnosno kulturne teorije, a poseban je naglasak na ulozi slike u postmoderni te na proučavanju uloge vidljivoga u 21. stoljeću na što su velikim dijelom utjecali razvoj tehnologije i digitalnih medija. Studenti će se po prvi puta na studiju upoznati i s analizom narativa kao kvalitativnom metodom istraživanja medijskog teksta.

LITERATURA:

  1. Car, Viktorija (2010) Televizija u novomedijskom okruženju. Medijske studije 1 (1-2): 91-104.;
  2. Car, Viktorija i Bratić, Antina (2012) Društveno angažirani dokumentarni film, str. 24-32, u: Car, V. (ur.) Putokazi prema slobodnim i odgovornim medijima. Zagreb: Kuća ljudskih prava i Fakultet političkih znanosti.;
  3. Hedgecoe, John (1978) Sve o fotografiji i fotografiranju. Zagreb: Mladost (Povijest fotografije 18-32, Kako uočiti motiv 50-80);
  4. Jenks, Chris (ur.) (2002) Vizualna kultura. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk; HSD. Poglavlja: Chris Jenks: Središnja uloga oka u zapadnoj kulturi, str. 11-45 Malcolm Barnard: Oglašavanje i reklama, str. 47-66 Andrew Barry: Izvještavanje i vizualizacija, str. 67-88 David Morley: Televizija Vidljivi objekt prije vizualnog medija, str. 241-266 John A. Smith: Tri slike vizualnoga. Empirijska, formalna i normativna, str. 331-360;
  5. Mikić, Krešimir (2001) Film u nastavi medijske kulture. Zagreb: Educa. Str. 15-91, 128-159;
  6. Pelc, Milan (2002) Pismo knjiga slika. Uvod u povijest informacijske kulture. Zagreb: Golden Marketing (Počeci umjetnički oblikovane knjige i grafičkog dizajna modernog doba 179-184, Moderna tipografija i grafički dizajn 266-276);
  7. Peterlić, Ante (2009) Povijest filma. Zagreb: Hrvatski filmski savez;


NASTAVA

1. SEMESTAR

Izborni NOV 1-1 - Redovni studij - Sveučilišni prijediplomski studij Novinarstvo
Izborni NOV 1-1 - Izvanredni studij - Sveučilišni prijediplomski studij Novinarstvo


TERMINI KONZULTACIJA

doc. dr. sc. Petra Kovačević:

On-line putem MS Teams aplikacije ili uživo na Fakultetu, uz prethodni dogovor


13.10.2020

Otkazuje se nastava

 

Poštovane kolegice i kolege,

Profesorica Car doživjela je nezgodu i neće moći održati nastavu ovaj tjedan. Pratite informacije na intranetu.

Svi joj od srca želimo što brži oporavak!

Đana Luša

Popis obavijesti