Poštovane kolegice i kolege,
bodovi iz podnesaka sa posljednja dva susreta su objavljeni u nastavnim materijalima. Seminarske prezentacije i sažetci su također na intranetu. Ja ću pokušati objavljivati bodove svaki tjedan, maksimalno svaka dva tjedna.
Iz podnesaka vidim da postoje neka nerazumijevanja ili potreba da se neki pojmovi malo bolje razjasne, pa tu šaljem odgovore:
Neki su napomenuli da im je pojam trećeg sektora nejasan- vjerojatno zato jer se koristi više pojmova za opisivanje tog medijskog sektora, a i njegova se uloga razlikuje ovisno o medijskom sustavu i tradiciji u kojoj je nastao. Za europski i hrvatski sustav su pojmovi koji se najčešće koriste za taj sektor: treći sektor, mediji zajednice i neprofitni mediji. Pojam neprofitni mediji se kod nas uvriježio jer se nalazi u Zakonu o medijima i Zakonu o elektroničkim medijima, a sve se češće govori o medijima zajednice jer je to pojam koji se češće koristi u europskim institucijama. Možda je najbolja i najjasnija ova definicija: “ne djeluju za profit, već za društvenu korist i korist zajednice, trebali bi biti u vlasništvu, služiti i biti odgovorni zajednici u ime koje djeluju, te bi trebali omogućiti participaciju zajednice u stvaranju programa” (UNESCO, 2006).
Negrine stalno spominje radiodifuziju kao da se podrazumijeva da svi znaju što znači taj pojam. Radi se zapravo o onome što se na engleskom naziva broadcasting- odnosno odašiljanju audio i video signala za široke publike, najčešće se misli na radijski i televizijski program.
Lijep pozdrav,
Dina Vozab