Uloga ljudskog subjekta u komunikaciji kako sa svojom okolinom tako i preko medija toliko je očita da se često i zanemaruje. Osobe ulaze u komunikacijski proces na temelju doživljaja relevantne okoline, selektivno prenose informacije i vrednuju ih i na taj način utječu na doživljaje, opredjeljenja i ponašanje drugih. Sve ono što vrijedi za svakodnevnu neformalnu komunikaciju, vrijedi i za novinarsku profesiju kao i za polje politike. Izbor događaja, način njihovog prikazivanja, doživljaj tih informacija od strane publike, imaju snažnu psihološku zasićenost. Također, subjektivnost u politici, kako građana, tako i individualnih i kolektivnih aktera prožeta je istim procesima.
Zadatak je kolegija, prije svega, da studente upozna s procesima formiranja ličnosti pojedinca i s psihologijskim mehanizmima koji određuju doživljaj socijalne okoline, kao i socijalnu interakciju, povezujući ih s kako s fenomenom medija tako i politike. Temeljno je polazište, u odnosu na novinarsku profesiju, da je odabir o čemu će se izvještavati subjektivan, da je način izvještavanja subjektivan, i da je način na koji se informacija prima također subjektivna. Također, ovaj kolegij ima funkciju upoznavanja s temeljnim socio-psihološkim procesima koji se nadograđuju na kolegiju politička psihologija.