Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Sociologija medija

Sociologija medija


OSNOVNI PODACI

Šifra:

169488

ECTS:

7.0

Nositelji:

dr. sc. Zrinjka Peruško , prof.

Izvođači:

dr. sc. Zrinjka Peruško , prof. - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Nakon početnog utemeljenja znanstvenog polja komunikacijskih studija u američkoj sociologiji početkom 20. stoljeća, posljednjih godina prepoznaje se revival socioloških pristupa u analizi medijskih institucija, industrija, novinarske profesije, medijskih publika, te u pitanjima klase, rase ili roda (Waisbord, 2014). Među važnim pristupima sociologije medija prepoznaje se i (pretežno europska) teorija medijatizacije kao teorijski i empirijski okvir za razumijevanje društvenog i kulturnog djelovanja medija u doba visoke moderne. Kolegij će analizirati promjene koje današnja matrica digitalnih i tradicionalnih medija unosi u suvremenu kulturu i društvo (Couldry, 2012). U kolegiju ćemo analizirati strukturne promjene u društvu i komunikaciji koje su povezane s neprimjetno uspostavljanom novom ulogom i mjestom medija i njihovim suvremenim transformacijama koje su vidljive na različitim društvenim razinama i u različitim društvenim poljima i praksama, uključujući i medije kao instituciju, publike medija, te novinarsku profesiju, i kroz povezane pojmove medijatizacije, ekologije medija, medijske logike, medijskog polja, u radovima ključnih teoretičara (Benson, Bourdieu , Couldry, Curran, Esser, Hepp, Hjarvard, Lundby, Schultz, Stromback, Schudson, Waisbord). Također ćemo upoznati nove teorijske pristupe koji primjenjuju sociološku teoriju strukturacije (Giddens) i teoriju polja i habitusa (Bourdieu) u premošćivanju jaza između strukture i agensa u analizi nastanka i promjena u medijskom društvu, uz primjere iz komparativnih istraživanja odnosa medijskih sustava i medijskih praksi publika, te medijskih sustava i novinarskih praksi. Istražit će se primjeri medijatizacije u politici, popularnoj kulturi, sportu, religiji i obrazovanju.

LITERATURA:

  1. Waisbord, Silvio (ed.). 2014. Media Sociology: A Reappraisal Cambridge: Polity Press. (odabrana poglavlja, oko 150 str.);
  2. Curran, James. 2010. Media and society, London: Bloomsbury. (odabrana poglavlja, oko 50 str.);
  3. Benson, Rodney and Erik Neveu (eds.). 2005. Bourdieu and the Journalistic Field. Cambridge, Malden: Polity Press. (odabrana poglavlja, oko 70 str.);
  4. Lundby, Knut. Ed. 2014. Mediatization of Communication. Handbooks of Communication Science. Berlin/Boston: de Gruyter Mouton. (odabrana poglavlja: str 3-39 Lundby; 109-130 Averbeck-Lietz; 131-162 Krotz; 175-198 Bolin, 199-226 Hjarvard; 227-149 Couldry; 249-272 Hepp and Hasebrink; 273-297 Jansson; 323 - 348 Madianou; 375-405 Stromback + Esser; 483-504 Fornas; 525-546 Frandsen; 547-570 Lovheim; 595-617 Rawolle + Lingard).;


NASTAVA

2. SEMESTAR

Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Novinarstvo
Izborni predmet SPD 2. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Politologija


TERMINI KONZULTACIJA

prof. dr. sc. Zrinjka Peruško:

Po dogovoru putem maila


11.06.2018

rezultati ranije predanih ispita na prvom ispitnom roku, studenti koji idu na prvi rok obrane diplomskog rada

Sociologija medija, 2017/18,

1. ispitni rok lipanj 2018, studenti koji su ranije predali radove radi izlaska na prvi rok obrane diplomskog rada

 

Rezultati ispitnog eseja i ukupni rezultati


Upis ocjena za one koji idu na obranu diplomskog na prvom lipanjskom roku bit će u utorak 12 lipnja, ostavite mi indekse čim ranije ujutro u pretinac na porti, upisat ću tokom dana kad stignem do faksa, s datumom od roka.

 
Ako želite odbiti ocjenu to trebate učiniti pismeno na moj mail zperusko@fpzg.hr u roku od 24 sata, tj. do 9.30 12. lipnja 2018, nakon tog roka ću upisati ocjene u studomat.
lp ZP

JMBAG            Bodovi ispit     Ukupni bodovi     Ocjena    
0015224008        39                80                    4
0015224520        35                73                    3
0015224076        38                85                    4
0015224279        32                73                    3
0015222888        36                77                    3
0246045567        38                76                    3
0066217308        0                  44                    1  (promašena tema)

 

ps. Eseji su bili dosta neambiciozni i površno su, općenito i nesustavno opisivali promjene u današnjem društvu koje se mogu povezati s promjenama medija. Niti jedan nije u uvodu sustavno opisao teze Meyrowitza i način na koji će biti primijenjene na analizu sadašnjosti, a u tome je korištena jako oskudna dodatna literatura. One koji su ipak imali elemente toga su dobili bolje bodove. Također, cilj ove teme nije opis utjecaja medijskog sadržaja na publike.
 

Popis obavijesti