Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Sociologija medija

Sociologija medija


OSNOVNI PODACI

Šifra:

169488

ECTS:

7.0

Nositelji:

dr. sc. Zrinjka Peruško , prof.

Izvođači:

dr. sc. Zrinjka Peruško , prof. - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Nakon početnog utemeljenja znanstvenog polja komunikacijskih studija u američkoj sociologiji početkom 20. stoljeća, posljednjih godina prepoznaje se revival socioloških pristupa u analizi medijskih institucija, industrija, novinarske profesije, medijskih publika, te u pitanjima klase, rase ili roda (Waisbord, 2014). Među važnim pristupima sociologije medija prepoznaje se i (pretežno europska) teorija medijatizacije kao teorijski i empirijski okvir za razumijevanje društvenog i kulturnog djelovanja medija u doba visoke moderne. Kolegij će analizirati promjene koje današnja matrica digitalnih i tradicionalnih medija unosi u suvremenu kulturu i društvo (Couldry, 2012). U kolegiju ćemo analizirati strukturne promjene u društvu i komunikaciji koje su povezane s neprimjetno uspostavljanom novom ulogom i mjestom medija i njihovim suvremenim transformacijama koje su vidljive na različitim društvenim razinama i u različitim društvenim poljima i praksama, uključujući i medije kao instituciju, publike medija, te novinarsku profesiju, i kroz povezane pojmove medijatizacije, ekologije medija, medijske logike, medijskog polja, u radovima ključnih teoretičara (Benson, Bourdieu , Couldry, Curran, Esser, Hepp, Hjarvard, Lundby, Schultz, Stromback, Schudson, Waisbord). Također ćemo upoznati nove teorijske pristupe koji primjenjuju sociološku teoriju strukturacije (Giddens) i teoriju polja i habitusa (Bourdieu) u premošćivanju jaza između strukture i agensa u analizi nastanka i promjena u medijskom društvu, uz primjere iz komparativnih istraživanja odnosa medijskih sustava i medijskih praksi publika, te medijskih sustava i novinarskih praksi. Istražit će se primjeri medijatizacije u politici, popularnoj kulturi, sportu, religiji i obrazovanju.

LITERATURA:

  1. Waisbord, Silvio (ed.). 2014. Media Sociology: A Reappraisal Cambridge: Polity Press. (odabrana poglavlja, oko 150 str.);
  2. Curran, James. 2010. Media and society, London: Bloomsbury. (odabrana poglavlja, oko 50 str.);
  3. Benson, Rodney and Erik Neveu (eds.). 2005. Bourdieu and the Journalistic Field. Cambridge, Malden: Polity Press. (odabrana poglavlja, oko 70 str.);
  4. Lundby, Knut. Ed. 2014. Mediatization of Communication. Handbooks of Communication Science. Berlin/Boston: de Gruyter Mouton. (odabrana poglavlja: str 3-39 Lundby; 109-130 Averbeck-Lietz; 131-162 Krotz; 175-198 Bolin, 199-226 Hjarvard; 227-149 Couldry; 249-272 Hepp and Hasebrink; 273-297 Jansson; 323 - 348 Madianou; 375-405 Stromback + Esser; 483-504 Fornas; 525-546 Frandsen; 547-570 Lovheim; 595-617 Rawolle + Lingard).;


NASTAVA

2. SEMESTAR

Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Novinarstvo
Izborni predmet SPD 2. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Politologija


TERMINI KONZULTACIJA

prof. dr. sc. Zrinjka Peruško:

Po dogovoru putem maila


31.05.2018

revidirani bodovi iz nastave

dragi kolege i kolegice,

u nastavnim materijalima je revidirana tablica s bodovima iz nastave, s uključenim prvim podneskom,

poz zp

Popis obavijesti