Tri su glavna cilja predmeta. Prvi je cilj stjecanje znanja o Bliskom istoku kao višekontinentalnoj, ekonomski, socijalno i kulturno najheterogenijoj i politički najkonfliktnijoj regiji u suvremenom svijetu. Upoznavanje s različitim terminološkim značenjima (Orijent, Bliski istok, Srednji istok, Veliki Bliski istok, Levant, Plodni polumjesec itd.) te s različitim taksonomijama regije (popisom zemalja koje čine regiju). Politološko koncipiranje Bliskog istoka kao regije iz strukturne i procesne teorijske paradigme. Prva pretpostavlja identificiranje strukturnih obilježja koja su zajednička zemljama regije (osmansko i moderno kolonijalno naslijeđe, način nastanka i priroda država te tipologija političkih režima i politika), a druga utvrđivanje dominantnih političkih procesa koji određuju regiju, a to su gotovo sve vrste nasilnih sukoba (međudržavni, ekstradržavni i građanski ratovi, državni i nedržavni terorizam, politički pučevi i državni udari, genocid, politicid i tiranocid itd.). Drugi je cilj stjecanje znanja o povijesti, politici i političkim sustavima pojedinih država regije, poglavito o zemljama koje čine Bliski istok u užem smislu: Egipat, Irak, Iran, Izrael, Jordan, Libanon, Palestina, Sirija, Turska. Treći je cilj razmatranje mogućnosti i pretpostavki demokratske transformacije prevladavajućih autokratskih režima kako u pojedinim zemljama tako i u cijeloj regiji, kao i glavnih političkih, socijalnih i kulturnih prepreka koji su dosad tu transformaciju činili neuspješnome, s posebnim osvrtom na "Arapsko proljeće".