Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu

Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu


OSNOVNI PODACI

Šifra:

187304

ECTS:

7.0

Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Antonija Čuvalo

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Antonija Čuvalo - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Cilj kolegija je pružiti studentima temelje za razumijevanje načina na koji vlasništvo nad medijima, politika, tehnologija, tržište i društvene strukture oblikuju medije i kulturu. Studente će se upoznati s istraživanjima i konceptima koji omogućuju kritičku analizu ekonomskih odnosa, struktura i politika koje oblikuju ponašanje medijskih organizacija. Kolegij će obuhvatiti koncepte: vlasništvo nad medijima, koncentraciju tržišta, profitnu orijentaciju medija, ulogu oglašavanja, publika i odnosa s javnošću. Studenti će se poticati na to da primjenjuju teorije političke ekonomije na empirijsko ponašanje medijskih organizacija. Teme koje će biti obuhvaćene u okviru kolegija su: povijest medijske industrije, intelektualno vlasništvo, uloga države, radne snage, profesionalnih udruženja, globalizacije, tehnologije (digitalizacija, konvergencija) te uloga nezavisnih medija. Kolegij će studentima ponuditi teorijske i konceptualne temelje za kritičko razumijevanje promjena u medijskoj produkciji i medijskim upotrebama do kojih dolazi širenjem umreženih digitalnih tehnologija te će obuhvatiti teme kao što su podatkovno novinarstvo, korisnički rad, digitalni rad, lažne vijesti i druge. U fokusu seminarske nastave i istraživačkih projekata je hrvatski medijski sustav, dok će predavanja obuhvatiti i internacionalna medijska tržišta. Studente će se poticati da kritički razmišljaju o načinu na koji tehnologija, kontrola nad medijima i vlasništvo nad medijima oblikuju svakodnevicu i kulturu. Kolegij će obuhvatiti tradicionalne medije, komercijalne medije i javni servis, a naglasak kolegija je na digitalnim i društvenim medijima

LITERATURA:

  1. Bagdikian, Ben H.; The New Media Monopoly; Bagdikian, Ben H. (2004)
  2. Noam Chomsky and Edward Herman; A Propaganda Model", from Manufacturing Consent; Pantheon Press (1988)
  3. Robert McChesney; Digital Disconnect: How Capitalism Is Turning the Internet Against Democracy; New Press (2013)
  4. Jonathan Hardy; Critical Political Economy of the Media; Routledge (2014)
  5. Christian Fuchs; Social Media: A Critical Introduction; Sage (2017)


NASTAVA

2. SEMESTAR

Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Novinarstvo


3. SEMESTAR

Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 3. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Novinarstvo


TERMINI KONZULTACIJA

izv. prof. dr. sc. Antonija Čuvalo:

Petkom od 12:00 do 13:30 uz prethodni dogovor (MS Teams/uživo)


04.10.2024

Online nastava iz kolegija Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu 9:00 - 11:00

Poštovane kolegice i kolege,

online nastava iz kolegija Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu održavat će se online petkom, u terminu od 9:00 - 11:00 preko aplikacije MS Teams kako bi svi studenti na vrijeme stigli na nastavu koja se održava na Fakultetu.

Srdačan pozdrav,

Antonija Čuvalo

Popis obavijesti