Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

22.02.2012

Ciklus Mladi i znanost: mediji pod povećalom

Ciklus Mladi i znanost: mediji pod povećalom
U Knjižari Matice Hrvatske je održan treći susret ciklusa "Mladi i znanost: mediji pod povećalom" gdje su bivše studentice Hrvatskih studija prezentirale svoje diplomske radove.

U Knjižari Matice Hrvatske održan je treći susret iz ciklusa „Mladi i znanost: mediji pod povećalom” gdje su bivše studentice Hrvatskih studija Petra Skelin i Anita Fabić prezentirale svoje diplomske radove.

Petra Skelin izlagala je rad na temu „Djeca i mediji. Imaginarni zatočenici virtualnih svjetova.” kojeg je izradila pod mentorstvom profesora doc. dr. sc. Danijela Labaša. Rezultati istraživanja, koje je provela u lipnju 2010. godine na uzorku od 453 učenika šestih i sedmih razreda iz jedanaest osnovnih škola u Gradu Zagrebu, pokazali su da mediji zauzimaju značajno mjesto u životu djece koje se nikako ne bi smjelo zanemariti. Rezultati također pokazuju pokazuju da je edukacija o medijima, o njihovoj upotrebi te njihovom značenju nužna ne samo djeci, kao imaginarnim zatočenicima virtualnih svjetova, nego i roditeljima i nastavnicima.

Anita Fabić prezentirala je svoj diplomski rad pod temom „Odgojna uloga medija u zdravstvenim pitanjima. Reklame u ilustriranom tjedniku Svijet u odnosu na reklame časopisa Sensa i Men's Health izrađenog također pod mentorstvom doc. dr. sc. Danijela Labaša sa Hrvatskih studija u Zagrebu. Rad je nastao na temelju rezultata istraživanja reklama zdravstvene tematike koje su izlazile u zagrebačkom ilustriranom tjedniku Svijet 1920-ih i 1930-ih godina, te na temelju njima sličnih reklama koje su 2010. bile objavljene u suvremenom ženskom časopisu Sensa i muškom časopisu Men's Health. Analizirajući reklame zdravstvene tematike koje izlaze u današnjim tiskovinama (Sensa i Men's Health) pokazalo se da one, osim što potiču na globalni konzumerizam, mogu djelovati odgojno u npr. domeni zaštite zdravlja, ali i doprinositi širenju ideologija o rodnim i spolnim ulogama u društvu, tj. određenih stereotipa. Zbog  svega ovoga reklame u tiskanim medijima nisu samo ukras nekih novina, već u sebi kriju vrlo zanimljiv i složen fenomen.

Sljedeći susret ciklus održat će se u ožujku, a teme radova koji će biti predstavljeni su: 

  • Rodni stereotipi u »Cosmopolitanu« i »Kliku« (Maja Mihovilović)
  • Predstavljenost žena u središnjim informativnim emisijama HRT-a, Nove TV i RTL-a u 2009. i 2010. godini (Svjetlana Knežević)

 

 

Popis obavijesti