OSNOVNI PODACI
DETALJNE INFORMACIJE
1. KOMPONENTA
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
OPIS PREDMETA:
Ciljevi tjelesne i zdravstvene kulture u visokom obrazovanju su:
1. učenje novih motoričkih znanja
2. usavršavanja osnovnih teorijskih i praktičnih motoričkih znanja 3. spriječavanje procesa deterioracije ili preranog pada osobina i sposobnosti uslijed nedostatne tjelesne aktivnosti
4. osposobljavanje studenata za individualno tjelesno vježbanje
5. promicanje vrijednosti tjelovježbe i sportske kulture
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet:
Svi zdravstveno sposobni studenti- ce na 1. I 2. godini, obavezno pohađaju kolegij tzk. Iznimke su vrhunski sportaši( registrirani u matičnim sportskim savezima i studenti s kroničnim zdravstvenim oboljenjima.
Ishodi učenjana razini studijskog programa kojima predmet pridonosi:
1. Studenti usvajaju teorijska i praktična motorička znanja u svrhu osposobljavanja za samostalno tjelesno vježbanje.
2. Povećani interes studenata prema određenim kineziološkim aktivnostima u svrhu zadovoljavanja potreba za kretanjem.
3. Studenti stječu znanja o značaju svakodnevnog tjelesnog vježbanja u svrhu utjecaja na antropološka obilježja te postizanja uspjeha u studiju i budućem zanimanju.
4. Isticanje značaja zdravstvene kulture u svrhu očuvanja i unapređenja zdravlja.
5. Upoznavanje s rizicima štetnosti po zdravlje kod raznih ovisnosti.
6. Promicanje značaja kvalitetne prehrane pri intelektualnim i tjelesnim naporima.
7. Sposobnost pojedinca da prati sastav tijela i prevencija pretilosti.
8. Informiranost studenata o rezultatima dosadašnjih istraživanja o zdravlju.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
1.definirati teorijska i praktična motorička znanja u svrhu
osposobljavanja za samostalno tjelesno vježbanje.
2. iskazati interes prema određenim kineziološkim aktivnostima u svrhu zadovoljavanja potreba za kretanjem.
3. primijeniti znanja o značaju svakodnevnog tjelesnog vježbanja u svrhu utjecaja na antropološka obilježja te postizanja uspjeha u studiju i budućem zanimanju.
4. ukazati na značaj zdravstvene kulture u svrhu očuvanja i unapređenja zdravlja.
5. procijeniti rizike štetnosti po zdravlje kod raznih ovisnosti.
6. prepoznati značaj kvalitetne prehrane pri intelektualnim i tjelesnim naporima.
7. preporučiti pojedincu da prati sastav tijela i prevenira pretilost.
8. razviti osjećaj i sposobnost za timski rad, u bilo kojem segmentu ljudske djelatnost.
LITERATURA:
NASTAVA