OSNOVNI PODACI
DETALJNE INFORMACIJE
1. KOMPONENTA
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
OPIS PREDMETA:
Upoznavanje s različitim poslovnim modelima u medijskoj industriji koji danas postoje na globalnim i lokalnom tržištu iz mikro, mezo i makro perspektive. Makro perspektiva će studentima pružiti znanja o medijskim organizacijama kao dijelu ekonomskog sustava u uvjetima globalizacije, kao i o akterima i institucijama koje sudjeluju u njegovom oblikovanju. Mezzo perspektiva studente će upoznati s različitim oblicima vlasništva, zakonskom regulativom, organizacijsim strukturama i strategijama tržišnog pozicioniranja. Na mikro razini upoznat će se s procesima proizvodnje i distribucije sadržaja u medijskim kućama, marketinga i istraživanja publika, ekonomijom medija i teorijama menadžementa. Kolegij će studente upoznati s najnovijim spoznajama i istraživanjima o tome kako tehnološke promjene uključujući digitalizaciju, konvergenciju i potreba za krosmedijskoom/transmedijskom produkcijom i distribucijom medijskog sadržaja utječu na sve tri spomenute razine (mikro, mezzo i makro) medijske industriji uzevši u obzir ulogu koju mediji imaju u demokratskim sustavima (javni interes, građanska participacija, kulturna participacija, potrošnja) i sve veću ulogu publika (interaktivnost, prosumers, user generated content itd.) Studenti će upoznati modele i metode uspješnog upravljanja medijskim tvrtkama po segmentima poslovanja (javni servis, komercijalni mediji, neprofitni mediji), pri ćemu će primarni alat učenja biti studije slučaja (case studies). Sadržaj kolegija usmjeren je na najnovije trendove u industriji kako bi se studente upoznalo s novim tržišnim uvjetima nastalim digitalizacijom i konvergencijom. Predavanja će studente upoznati i sa Strategijom jedinstvenog digitalnog tržišta za Europu, te dostupnim modelima sufinanciranja u obliku programa Europske Unije ("Kreativna Europa"), hrvatskih državnih potpora poput Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija Agencije za elektroničke medije i drugim modelima financiranja.
LITERATURA:
NASTAVA