Jezik | Language: HRV ENG
Popularna kultura
Šifra: 116206
ECTS: 7.0
Nositelji: doc. dr. sc. Helena Popović
Izvođači: Helena Popović - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Napomena: Predmet nije moguće upisati u ovoj akademskoj godini
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Popularna kultura, kao predmet teorijskih rasprava, pojavljuje se u okviru rasprava o masovnoj kulturi i masovnom društvu koje se širi posredstvom masovnih medija. Akademski interes za istraživanje ovog polja u velikoj mjeri proizlazi iz mogućnosti društvene promjene: kritičari popularne kulture ovo polje promatraju kao ono s pomoću kojega se, putem manipulacije i preusmjeravanja pažnje, održava status quo dominantnog poretka moći (primjerice Frankfurtska škola), dok se afirmativnim pristupom popularnoj kulturi ističu upravo potencijali promjena i mogućih otpora koji se ostvaruju na mikro-razini. Spomenuta je pozicija karakteristična za tradiciju kulturalnih studija, koja se posebno fokusira na određene, tradicionalno obespravljene i marginalizirane društvene skupine (radnička klasa, žene, etničke manjine...). U suvremenim akademskim raspravama u okviru medijskih studija, pozitivno vrednovanje popularne kulture sve je prisutnije, no istovremeno se upozorava i na gubitak kritičnog stava koji je vidljiv u pristupima koji se fokusiraju isključivo na dimenziju karnevalskog, na užitak koji se ostvaruje konzumiranjem popularnih sadržaja. Cilj je kolegija upoznati studente/studentice s različitim teorijskim perspektivama i empirijskim istraživanjima popularne kulture, nastalih u područjima antropologije, sociologije i kulturalnih studija, te osposobiti studente/studentice za kritičku analizu teorijskih pristupa, ključnih koncepata i samih medijskih sadržaja popularne kulture.
Literatura:
2. semestar
Usmjerenje Politička komunikacija DN 2. semestar - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Obavijesti