Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu

Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu


OSNOVNI PODACI

Šifra:

187304

ECTS:

7.0

Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Antonija Čuvalo

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Antonija Čuvalo - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Cilj kolegija je pružiti studentima temelje za razumijevanje načina na koji vlasništvo nad medijima, politika, tehnologija, tržište i društvene strukture oblikuju medije i kulturu. Studente će se upoznati s istraživanjima i konceptima koji omogućuju kritičku analizu ekonomskih odnosa, struktura i politika koje oblikuju ponašanje medijskih organizacija. Kolegij će obuhvatiti koncepte: vlasništvo nad medijima, koncentraciju tržišta, profitnu orijentaciju medija, ulogu oglašavanja, publika i odnosa s javnošću. Studenti će se poticati na to da primjenjuju teorije političke ekonomije na empirijsko ponašanje medijskih organizacija. Teme koje će biti obuhvaćene u okviru kolegija su: povijest medijske industrije, intelektualno vlasništvo, uloga države, radne snage, profesionalnih udruženja, globalizacije, tehnologije (digitalizacija, konvergencija) te uloga nezavisnih medija. Kolegij će studentima ponuditi teorijske i konceptualne temelje za kritičko razumijevanje promjena u medijskoj produkciji i medijskim upotrebama do kojih dolazi širenjem umreženih digitalnih tehnologija te će obuhvatiti teme kao što su podatkovno novinarstvo, korisnički rad, digitalni rad, lažne vijesti i druge. U fokusu seminarske nastave i istraživačkih projekata je hrvatski medijski sustav, dok će predavanja obuhvatiti i internacionalna medijska tržišta. Studente će se poticati da kritički razmišljaju o načinu na koji tehnologija, kontrola nad medijima i vlasništvo nad medijima oblikuju svakodnevicu i kulturu. Kolegij će obuhvatiti tradicionalne medije, komercijalne medije i javni servis, a naglasak kolegija je na digitalnim i društvenim medijima

LITERATURA:

  1. Bagdikian, Ben H.; The New Media Monopoly; Bagdikian, Ben H. (2004)
  2. Noam Chomsky and Edward Herman; A Propaganda Model", from Manufacturing Consent; Pantheon Press (1988)
  3. Robert McChesney; Digital Disconnect: How Capitalism Is Turning the Internet Against Democracy; New Press (2013)
  4. Jonathan Hardy; Critical Political Economy of the Media; Routledge (2014)
  5. Christian Fuchs; Social Media: A Critical Introduction; Sage (2017)


NASTAVA

2. SEMESTAR

Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Sveučilišni diplomski studij Novinarstvo


TERMINI KONZULTACIJA

izv. prof. dr. sc. Antonija Čuvalo:

Ponedjeljkom od 10:30 do 11:30 uz prethodni dogovor (MS Teams/uživo)


Obavijesti

07.05.2020
SEMINARI I PREZENTACIJE U SVIBNJU/LIPNJU 2020
Poštovane kolegice i kolege, nastavljamo s nastavom na daljinu. Od ponedjeljka 11.5.2020. krećemo sa Zoom webinarima na kojima ćete prezentirati svoje nacrte ispitnog rada. Webinari će uglavnom biti u terminu od 10:30-13:00.  Raspored prezentacija i respondenata je u Nastavnim materijalima. U nastavnim materijalima ćete naći i mape razvrstane po datumima i seminarskim temama u kojima možete pronaći sve Nacrte istraživanja.   Svi ste obavezni održati prezentaciju i komentirati jedan rad kao respondenti. Na svakom susretu obavezni su sudjelovati autori i respondenti prema rasporedu za taj susret, a svi ste pozvani i možete nam se priključiti. Za seminar autori trebaju pripremiti prezentaciju u trajanju maksimalno 10 minuta u kojoj će prezentirati nacrt (osnovnu ideju rada i cilj, kratko o teorijskom okviru i slučaj: što ste planirali istražiti, detaljnije teorijski razraditi itd, s kojim problemima ste se susreli). Respondenti trebaju pripremiti komentare i pitanja autorima u trajanju do 5 minuta. Komentari respondenata trebaju biti sadržajni i konstruktivni tako da kolegama pomognu napisati što kvalitetniji rad. Dobri komentari su oni koji: - ukazuju na drugačiji teorijski pogled na temu od onog koji imaju autori - pomaže autorima sagledati stvari iz druge perspektive ili iz više različitih uglova - ukazuje na slabosti u argumentaciji ali i na dobre argumente - pokazuju interes za temu (i sami ste malo istražili temu ili o njoj znate) i možete s autorima podijeliti neke svoje spoznaje o temi - upućuju autore na dodatnu literaturu, izvore podataka isl. - pomažu autorima da bolje strukturiraju svoju priču. Autori će najkasnije nakon seminara dobiti i moje pisane komentare na rad i ako je potrebno možemo dogovoriti još jedne individualne konzultacije prije kraja semestra. Pozivnice za webinare ćete dobiti u idućim objavama. Srdačan pozdrav, Antonija